Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji – siebie, danego produktu czy wydarzenia. Jak może wyglądać proces projektowania identyfikacji dla eventu? Czym się on różni od projektowania dla organizacji? Jakie narzędzia oraz metody można tu wykorzystać? Przyjrzymy się procesowi projektowemu, jaki towarzyszył tworzeniu identyfikacji wizualnej Wrocławskiej Wystawy Grafiki Użytkowej. Jaka była jego idea wiodąca? Jak został zaprojektowany znak? Gdzie jest w tym przypadku ukryty system? O tym wszystkim w ramach drugiego spotkania w ramach Dobry Design Działa opowiada Mateusz Antczak – projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, zajmujący się m.in. wdrażaniem programów Corporate Identity.
- https://podcasts.apple.com/us/podcast/identyfikacja-wizualna-wydarzenia-jak-j%C4%85-zaprojektowa%C4%87/id1460690724?i=1000488666593
- https://open.spotify.com/episode/265GzaDOxI6yehVj7J6Hdx
- https://soundcloud.com/user-181745606/identyfikacja-wizualna-wydarzenia-jak-ja-zaprojektowac-m-antczak
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/ba5b39ee-1e2d-4ed3-9b18-11a45cd9c5f2?_lst
Gość
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.