Storytelling to sztuka opowiadania historii, która liczy tyle lat, ile cywilizacja. To też nowoczesne, niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Lider może je wykorzystać, aby wzmocnić swój autorytet i wizerunek marki oraz zbudować zaufanie pracowników i partnerów. O zdobywaniu najdroższej obecnie waluty – uwagi oraz storytellingu w przywództwie opowiada w Strefie Zarządzania Adam Zadrożny, psycholog i trener umiejętności miękkich.
Historie opowiadamy sobie co najmniej od 10 000 lat. Kiedyś opowiadaliśmy je przy ognisku. Dzisiaj historie dotyczą nowej strategii firmy albo idei, która może zmienić świat na lepsze.Las zamieniliśmy na salę konferencyjną i social media, ale mechanizmy są bardzo podobne.
Nie zawsze wygrywa ten, kto ma najlepszy pomysł, lecz ten, kto opowie o nim, używając najlepszej historii.
Przed liderami stoi więc niełatwe zadanie: muszą opowiedzieć o wartościach i wizji firmy tak, by przekonać do nich współpracowników. A ci często pozostają nieufni, bo w słowie „nowość” kryje się zmiana, a więc niepewność, lęk przed nieznanym, niechęć do włożenia wysiłku w realizację nowej strategii. Jak zatem przykuć uwagę odbiorcy dobrą historią? Jak narzędzia storytellingowe można wykorzystać we współczesnym przywództwie?
Prelegent
Adam Zadrożny
Psycholog i trener umiejętności miękkich specjalizujący się w tematach zarządzania stresem, zarządzania sobą w czasie oraz zwiększania samokontroli. Jest autorem bloga www.obslugaczlowieka.pl, na którym popularyzuje wiedzę psychologiczną. Przez ostatnie 4 lata prowadził warsztaty psychologiczne dla licealistów w ramach projektu Strefa Młodzieży Uniwersytetu SWPS. Szkolił również pracowników call center oraz agentów ubezpieczeniowych. Aktualnie pracuje w firmie szkoleniowej Aktren, gdzie współprowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania storytellingu w sprzedaży. W 2017 r. wystąpił na konferencji TEDx Youth, na której podzielił się strategiami na odkrycie własnego ja. Występował w radiu Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24 oraz w Dzień Dobry TVN.