Ważną cechą każdego przywódcy jest osobowość. O ile umiejętności i wiedzę możemy bez przeszkód zdobyć, o tyle z wykształceniem osobowości lidera już jest gorzej. Jak w pracy lidera mają się umiejętności „miękkie” do „twardych”? Jaki lider to sprawny lider? Jaki styl przywództwa dominuje w danych krajach i w danych typach firm? Jak pracować w międzynarodowym środowisku, gdzie rozumienie roli i kompetencji przełożonego jest zależne od kultury? Czy kierownicy małych zespołów używają tych samych umiejętności, co CEO? Odpowiedzi na te pytania daje praktyk biznesu Mariusz Szałaj, CEO 4Synchronicity Customized Outsourcing Solutions.
Kultura, liderze
Często mylnie rozumiemy rolę lidera, co przekłada się później na nieodpowiednie oczekiwania wobec niego. Na przykład często mylimy go z ekspertem. Popularne przekonania warto zderzyć z rzeczywistością i z przykładami z biznesowej praktyki. Szczególnie że przyjęte w Polsce zwyczaje i kultura organizacyjna różnią się od tych, które np. jedna firma spotyka w swoich zagranicznych filiach. Potrzeba więc rozwoju i uczenia się, nie tylko przez doświadczenie. – Trzema istotnymi cechami przywódców i menedżerów są: umiejętności, kompetencje i osobowość. To złoty trójkąt, na którym opieramy strefę przywództwa i pociągania za sobą innych – mówi Mariusz Szałaj. Na ile te cechy możemy w sobie kształtować? Jak to robić?
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/perfekcjonizm-i-oczekiwania-wobec-lider%C3%B3w-mariusz-sza%C5%82aj/id1460686479?i=1000453746805
- https://open.spotify.com/episode/4sOt0gVkU0RREcdVIcXJ2q
- https://soundcloud.com/user-509252963/perfekcjonizm-i-oczekiwania-wobec-liderow-mariusz-szalaj
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/4bb320f9-eae1-4e03-9d36-edb8ddd05186?_lst
Prelegent
Mariusz Szałaj
CEO 4Synchronicity Customized Outsourcing Solutions. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie we wdrażaniu i standaryzacji procesów biznesowych, zwiększaniu ich wydajności oraz efektywności kosztowej w obszarach globalnych operacji finansowych, HR oraz IT. Zarządzał projektami transformacji biznesowej na poziomie regionalnym i globalnym w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Tworzył i zarządzał Centrami Usług (SSC) w Polsce, Rosji, Argentynie, Indiach i Chinach. Szczególnie interesuje się praktycznymi aspektami zarządzania finansami, projektami oraz zmianą.