Autorzy raportu o najnowszych trendach rozwoju przywództwa z Center for Creative Leadership nie mają wątpliwości: umiejętność współpracy i samoświadomość to niezbędne narzędzia lidera XXI wieku. Skuteczność działania w nieoczywistym, zmiennym współczesnym świecie wymaga nawyku nawiązywania współpracy, mobilizowania i motywowania ludzi do działania we wspólnym interesie. Jak więc rozwijać współpracę i samoświadomość? Czy można wykorzystać do tego metodę gier i symulacji szkoleniowych? Dlaczego dzisiejszy świat potrzebuje przywództwa zespołowego? Polecamy wystąpienie Jagody Gandziarowskiej-Ziołeckiej – ekspertki metod gier i symulacji w procesach szkoleniowych.
Przyszłość w przywództwie zespołowym?
Gospodarczym i cywilizacyjnym wyzwaniom, takim jak np. zmiana klimatu, nie można stawić czoła w pojedynkę. Współcześnie od liderów oczekuje się bycia motorem zmian o dużej skali, dotyczących wielu ludzi. Tymczasem programy edukacyjne – czy akademickie, czy w ramach szkoleń – wciąż skupiają się przede wszystkim na rozwoju indywidualnych kompetencji. Już w szkole szereguje się nas w rankingach i zachęca do rywalizacji, dając mało przestrzeni do działania w wytyczonym razem z innymi celu. Nastawieni na siebie i własne, indywidualne osiągnięcia menedżerowie uczą się jak być bardziej kreatywnymi, asertywnymi, poznają tajniki zarządzania czasem, mało uwagi poświęcając na świadome zarządzanie swoimi reakcjami w złożonych relacjach z ludźmi.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/szef-kt%C3%B3ry-uczy-mentoring-coaching-i-inne-metody-agnieszka/id1460686479?i=1000454583460
- https://open.spotify.com/episode/6A90Lm9oLuRl7CanTeJOJu
- https://soundcloud.com/user-509252963/szef-ktory-uczy-mentoring-coaching-i-inne-metody-agnieszka-szelagowska-i-adam-kowalik
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/5d7bf6b2-0e9d-4f19-8295-9690fc3aeac0?_lst
Prelegentka
Jagoda Gandziarowska-Ziołecka
Jest ekspertem metod gier i symulacji w procesach szkoleniowych. Partner zarządzająca i współzałożycielka Pracowni Gier Szkoleniowych oraz Competence Game. Specjalizuje się w wykorzystywaniu gier symulacyjnych w procesach budowy nowych zespołów, usprawniania komunikacji w organizacjach, wdrażania zasad współpracy opartej na zaufaniu i zorientowanej na osiąganie celów. Autorka publikacji na temat wykorzystania gier i symulacji w administracji publicznej. Współtworzy markę Competence Game – gry online do pomiaru kompetencji i rekrutacji pracowników. Wykładowca metody gier w Szkole Głównej Handlowej, Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Leona Koźmińskiego, Akademii Ewaluacji, Collegium Civitas. W latach 2010-2014 była członkiem zarządu International Simulation and Gaming Association. Fundatorka oraz jedna z inicjatorek powstania Fundacji Kosmos dla Dziewczynek, współautorka programów rozwoju liderów w ramach Game Changers Academy.