Osoby pracujące we współczesnych organizacjach stoją przed wieloma wyzwaniami. Firmy oczekują nie tylko wykonania określonych zadań, lecz także umiejętności współpracy – aby tworzyć efektywne, otwarte na innowacje i zdolne do rozwiązywania złożonych problemów zespoły. Komunikacja oparta na empatii może w tym pomóc. Jakie są najpopularniejsze mity na temat empatii? Jak można ją rozumieć z perspektywy badań psychologicznych, neurobiologii i praktyki według podejścia dr. Marshalla Rosenberga „Porozumienie bez przemocy”? Jak małymi krokami zmieniać komunikację w zespole, niezależnie od wielkości organizacji? O profitach z empatii, takich jak lepsza współpraca, innowacyjność i skuteczne wpływanie na innych, opowiada Lucyna Wieczorek – trenerka umiejętności interpersonalnych z Uniwersytetu SWPS.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/komunikacja-w-organizacji-oparta-na-empatii-lucyna/id1460686479?i=1000456574138
- https://open.spotify.com/episode/0OLbdKgh2RnWBLzq7ulWJz
- https://soundcloud.com/user-509252963/wieczorek-sz-poznan-10-09-19
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/e76bea58-99d6-4591-ae1a-59695d6caf43?_lst
Prelegentka
Lucyna Wieczorek – wykładowczyni, współautorka programu studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS w Poznaniu Komunikacja w organizacji oparta na empatii. Dyrektorka Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii. Trenerka umiejętności interpersonalnych rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Autorka książki o empatii „Nie mów przepraszam, nie mów kocham”. Autorka programów rozwoju opartych na empatii przeznaczonych dla organizacji, liderów i trenerów, m.in.: „Studium rozwoju umiejętności osobistych dla trenerów i liderów w ujęciu integralnym”, „Dojrzewalnia liderek”, „Kurs doskonalenia umiejętności trenerskich i komunikacji opartej na empatii”. Pomysłodawczyni cyklu konferencji promujących wiedzę i praktykę relacji opartych na empatii w życiu społecznym „Empatyczna Polska”.