Marketing rekrutacyjny to działania promujące ofertę rekrutacyjną – czyli obietnicę, jaką pracodawca składa kandydatom. Niestety, aż 61 proc. pracowników deklaruje, że warunki pracy nie są zgodne z tymi obiecanymi w ofercie pracy czy podczas rozmowy rekrutacyjnej. Czy szkodzimy firmie, używając sloganów bez pokrycia? Jak budować szczere, wiarygodne i angażujące treści, które przyciągną do naszej firmy odpowiednich kandydatów? Jakich narzędzi marketingowych można użyć, by do nich dotrzeć? Jak zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych oraz gdzie i w jaki sposób komunikować oferty pracy? O tym, czego HR może się nauczyć od marketingu, dowiemy się z rozmowy prof. Katarzyny Januszkiewicz z kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie SWPS z doświadczoną rekruterką Pauliną Mazur.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/marketing-rekrutacyjny-jak-efektywniej-szuka%C4%87-pracownik%C3%B3w/id1460686479?i=1000463347828
- https://open.spotify.com/episode/2edcOU0XACfvSwq2mFnd1g
- https://soundcloud.com/user-509252963/marketing-rekrutacyjny-jak-efektywniej-szukac-pracownikow-paulina-mazur
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/9ecb653c-a120-46bb-a845-a31eb052b823?_lst
Paulina Mazur
Strateg employer brandingu, konsultant HR, mówca, trener. Propagatorka odpowiedzialnego marketingu pracodawcy. Doradza, szkoli i inspiruje pracodawców do budowania dobrych relacji z pracownikami (przyszłymi, obecnym i przeszłymi). Specjalizuje się w motywacjach millenialsów oraz w wydarzeniach łączących pokolenia. Przez 14 lat lat pracowała w firmie doradztwa personalnego BIGRAM. Rozwinęła w Polsce dwa międzynarodowe programy, które łączyły młode talenty z pracodawcami (konkurs GMC Poland oraz program Enactus). Wspierała ponad 150 pracodawców, m.in. firmy: AVON, Budimex, Grupa Kapitałowa PGE, Bank Zachodni WBK, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Grupa AXA, PwC, Saint-Gobain, LOTTE Wedel, Klimate-KIC, Green Factory, KNAUF Industries, Orange, KGHM, Grupa Wirtualna Polska. Doradza, konsultuje i szkoli liderów z employer brandingu i personal brandingu. Dzieli się wiedzą występując na konferencjach m.in. I Love Marketing, Linkedin Local, Sales Angels, TEDx Warsaw Woman. Jest autorką i opiekunem studiów podyplomowych z employer brandingu. linkedin.com/in/paulina-mazur/, www.paulinamazur.com.
dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. Uniwersytetu SWPS
Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym monografii: „Elastycznosć zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań oraz Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia”. Odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz realizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autónoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki.