W czasie pandemii koronawirusa nie możemy pójść na koncert, a muzycy dla nas zagrać. Nie możemy wybrać się do teatru, a aktorzy wystąpić przed swoją publicznością. Wielu artystów przeżywa dziś trudny czas, bo zostają pozbawieni zarobku, a szczególnie ci, którzy nie są etatowo związani z żadną publiczną instytucją kulturalną. W jakiej tak naprawdę sytuacji są dziś artyści, instytucje artystyczne, przemysły kreatywne? W jaki sposób w czasie epidemii państwo wspiera publiczne i niepubliczne działania kulturalne? Jakie działania podjąć, by przetrwać lub wyjść do publiczności z ofertą dostosowaną do obecnej sytuacji? Jaki świat kultury zastaniemy, gdy pandemia się skończy?
Jan Gargul rozmawia o tym z członkami zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS – tancerką Emilią Cholewicką i menedżerem kultury Stanisławem Trzcińskim (agencja STX Music:Solutions™).
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/koronawirus-przemys%C5%82-kreatywny-dobre-praktyki-i-drogi/id1460686479?i=1000474228155
- https://open.spotify.com/episode/00vaBViP93RTbPrZP9U8oZ
- https://soundcloud.com/user-509252963/koronawirus-a-przemysl-kreatywny-dobre-praktyki-i-drogi-pomocy-e-cholewicka-s-trzcinski
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/ec609d34-4351-4efd-80aa-b7bdc26071d0?_lst
Emilia Cholewicka
Tancerka, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej, kulturoznawczyni, stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jest doktorantką w Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną na Uniwersytetcie SWPS.
Stanisław Trzciński
Kulturoznawca, kreator i menedżer kultury, promotor koncertowy, producent, doradca, ekspert oraz dziennikarz muzyczny, specjalista w dziedzinach music branding, sound design oraz marketingu muzycznego. Wydawca płytowy, scenarzysta, mówca motywacyjny i autor wystąpień (power speech, wykładowca, gospodarz paneli dyskusyjnych), twórca oraz organizator wielu wydarzeń artystycznych. Współtworzy rynek muzyczny w nowej Polsce od 1992 r.
Założyciel, właściciel i prezes zarządu agencji STX Music:Solutions™, od marca 2004 r. do lipca 2017 r. funkcjonującej jako wytwórnia fonograficzna STX Records; od 1997 roku właściciel impresariatu artystycznego BA Booking Agency; założyciel i współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree (od 2005 r.). Wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska (1995-2000), zarządzał także wydawnictwem Mercury Polska w okresie PolyGram Polska. Jest doktorantem w Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną na Uniwersytetcie SWPS
Jan Gargul
Student II roku Zarządzania Uniwersytetu SWPS. Jego aktywności można śledzić na Socialshub.net/jangargul oraz na jego profilu na Facebooku. Pełni rolę prowadzącego podczas webinarów Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS. Jest Technology Business Consultantem w międzynarodowej korporacji oraz prowadzi szereg własnych inicjatyw. Uwielbia angażować się w ambitne projekty i jest żywo zainteresowany psychologią samorozwoju.