Trwa właśnie niezwykły usługowy eksperyment na globalną skalę wywołany przez Covid 19. Nikt z nas nie wie, jak długo to potrwa ani jaka „nowa normalność” czeka nas za zakrętem. Wiemy jedynie, że mimo niepewności wokół nas nadal musimy projektować.
- Jak projektować, gdy nie ma pieniędzy, komfortu, wystarczającej ilości informacji?
- Jak zrozumieć potrzeby ludzi i na nie odpowiedzieć?
- Jak nie przyzwyczajać się do powtarzalnych rozwiązań?
- Jakie są wnioski z analizy nowej rzeczywistości dla osób, które projektują usługi, produkty?
- Z jakich projektów związanych z Covid-19 warto czerpać inspirację?
Na te wszystkie pytania odpowiadają konsultantki Concordia Design: Agnieszka Mróz i Katarzyna Andrzejczyk-Briks, z którymi rozmawia prof. Katarzyna Januszkiewicz z Uniwersytetu SWPS.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/service-design-projektowanie-do%C5%9Bwiadcze%C5%84-w-dobie-kryzysu/id1460686479?i=1000478029339
- https://open.spotify.com/episode/6NuYbTX3nxl4ytKNV8kQs9
- https://soundcloud.com/user-509252963/service-design-projektowanie-doswiadczen-w-dobie-kryzysu-a-mroz-i-k-andrzejczyk-briks
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/c53ab820-41cb-4431-8a59-b89742ed1f5a?_lst
Agnieszka Mróz
Badaczka, projektantka usług i konsultantka Concordia Design. Łączy elementy metodologii service design z doświadczeniem w IT, HR i finansach. Projektuje optymalne dla organizacji rozwiązania na podstawie analizy aktualnych zjawisk społecznych i gospodarczych wpływających na potrzeby użytkowników. Zajmuje się doskonaleniem procesów i optymalizacją wydajności organizacji. W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadziła kilkadziesiąt warsztatów, szkoleń i całych procesów (w tym międzynarodowych) dotyczących ścieżek klienta, projektowania usług, design thinking oraz edukacji pozaformalnej. Ukończyła m.in. kierunek Service Design na Uniwersytecie SWPS oraz szkołę Customer Intelligence Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, posiada także certyfikaty poświadczające wiedzę i umiejętności z zakresu analizy binzesowej: IQBBA, REQB. Współpracowała m.in. z grupą Ikea, Żabka, Bolsius.
Katarzyna Andrzejczyk-Briks
Historyk sztuki i pedagog, wykładowca historii sztuki i designu w School of Form Uniwersytetu SWPS i Collegium da Vinci. Obserwuje, analizuje i wykorzystuje trendy do tworzenia zmian w firmach i projektowania produktów, usług i doświadczeń dostosowanych do zmieniających się potrzeb i wartości użytkowników. Wspiera swoją wiedzą projektantów, menedżerów firm produkcyjnych i usługowych oraz przedstawicieli jednostek samorządowych. Uczy, jak dostrzegać trendy, rozumieć ich wpływ biznesowy i dostosowywać usługi do zmieniających się oczekiwań klientów. Prowadzi wykłady, szkolenia, warsztaty oraz relacje z targów branżowych. Opracowuje raporty dotyczące trendów konsumenckich i wzorniczych. Współpracuje jako konsultant i trener creativity thinking z Concordia Design w Poznaniu. Pisze o designie, architekturze i trendach dla: „Newsweek Living”, „Newsweek Zdrowie” i „Slow” oraz dla magazynu „Design Alive”. Jest współwłaścicielką pracowni Briks Architekci Studio. Interesuje się designem, architekturą wnętrz, trendami, edukacją.
dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. Uniwersytetu SWPS
Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym monografii: „Elastycznosć zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań oraz Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia”. Odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz realizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autónoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki.