Menedżer w swojej pracy może popełnić wiele rozmaitych błędów. Zła decyzja finansowa, nieodpowiednio sformułowana strategia, wadliwie przeprowadzona zmiana. Każdy z nich ma swoje konsekwencje. Najczęstsze błędy, to jednak te popełniane w relacji ze współpracownikami. Konsekwencje tych potknięć są długofalowe i bardzo kosztowne nie tylko dla pracownika czy organizacji, ale też dla samego menedżera.
Czy błędy w zarządzaniu pracownikami da się wycenić? Które z nich są najbardziej kosztowne? Jaka jest różnica między karą, nagrodą i wzmocnieniem? Czy błędy pracowników są błędami tylko pracowników czy również menadżera? Czy reagowanie na błędy po czasie jest jedynym rozwiązaniem? Jak uczyć się na błędach własnych i innych? Na te pytania w rozmowie z Katarzyną Januszkiewicz, kierownik Katedry Zarządzania Uniwersytetu SWPS, odpowiada Iwona Grochowska, współzałożycielka i CEO Nais, aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników.
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/b%C5%82%C4%99dy-w-zarz%C4%85dzaniu-dlaczego-nie-sta%C4%87-nas-na-niedocenianie/id1460686479?i=1000524827117
- https://soundcloud.com/user-509252963/grochowska-sz-zarzadzac-ale-jak-podcast-2021
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/079799dd-843d-45c5-ac4a-9a1ca4bc248e?_lst
- https://www.empik.com/134-bledy-w-zarzadzaniu-dlaczego-nie-stac-nas-na-niedocenianie-pracownikow-iwona-grochowska-dr-opracowanie-zbiorowe,p1273614536,ebooki-i-mp3-p
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszych playlistach na Spotify:
Interesujesz się zarządzaniem? Dołącz do nas w grupie Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Cykl „Zarządzać, ale jak?”
Co to znaczy skutecznie, efektywnie zarządzać? Jak rozwijać swoją organizację? Kiedy i jak powinniśmy reagować na zmiany? Jakie czynniki wpływają na zachowania zespołu? Czy można przygotować się na kryzys? Jaka strategia pozwoli nam odnieść sukces? Czym ten sukces właściwie jest? Na te pytania szukamy odpowiedzi w cyklu Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS „Zarządzać, ale jak?”. Z naszymi gośćmi – dydaktykami, naukowcami, a także wieloletnimi praktykami zarządzania – rozmawiamy o wyzwaniach, z jakimi na co dzień mierzą się osoby zarządzające organizacjami i zespołami. W ramach naszego cyklu łączymy naukę z praktyką, starając się znaleźć odpowiedzi na najbardziej aktualne pytania pojawiające się we współczesnym zarządzaniu.
Gość
Iwona Grochowska
Współzałożycielka i CEO Nais – aplikacji do doceniania i nagradzania pracowników. Psycholog, trener biznesu, praktyk zarządzania i wykładowca akademicki. Autorka wielu publikacji na temat kultury wdzięczności w pracy. Prowadzi szkolenia dla menedżerów w zakresie doceniania pracowników oraz wspiera firmy w kształtowaniu i rozwijaniu kultury wdzięczności.
Prowadząca
dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. Uniwersytetu SWPS
Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania, kierownik Katedry Zarządzania Uniwersytetu SWPS. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowań organizacyjnych, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym monografii: „Elastyczność zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań” oraz „Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia”. Odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz realizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autónoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki.