Kreatywni ludzie wymyślają nowatorskie idee, odważnie eksperymentują, śmiało łamią zasady. Ale co to znaczy – być kreatywnym? Dlaczego niektórzy są bardziej kreatywni niż inni? Czym jest idea kreatywna i dlaczego globalnego rozwoju trzeba upatrywać w innowacyjności? Odpowiedzi na te pytania poszukamy razem z Dawidem Kaźmierczakiem z McCann Worldgroup.
Kto jest kreatywny?
Okazuje się, że kreatywnością cechuje się każdy z nas. To coś, co możemy w sobie pobudzać i rozwijać. „Nie jestem kreatywny: nie potrafię śpiewać, nie umiem malować, dobry jestem w tabelkach Exela” – słyszymy na co dzień. Nie zauważamy jednak, że w każdą pracę, jaką wykonujemy, wkładamy kawałek siebie. To świadczy o naszej kreatywności. Możemy nadać narrację rzeczom, których nie możemy zobaczyć, potrafimy patrzeć na to samo co inni z odmiennej perspektywy. Dlaczego bycie kreatywnym ma tak wielką wartość? Dlaczego tylko kreatywni przetrwają?
Pisze o tym w swojej książce „Narodziny klasy kreatywnej” amerykański ekonomista Richard Florida, który ukuł termin „klasa kreatywna”. Młodzi z branży kreatywnej tworzą na całym świecie mocną, inspirującą się wzajemnie grupę. Badacz przekonuje, że to właśnie ona stanie się wkrótce motorem wzrostu gospodarczego.
Prelegent
Dawid Kaźmierczak
Digital Director w McCann Worldgroup. Od 6 lat związany z branżą reklamową. Pracował dla największych agencji reklamowych na świecie, m.in. Ogilvy Poland, DDB&tribal Warszawa, w K2 realizował niestandardowe projekty digitalowe dla IKEA. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za komunikacje brandów Coca-Cola w warszawskim oddziale McCann. Prócz kierowania zespołami w międzynarodowych agencjach reklamowych, czynnie wspiera konkurs Young Creatives w Polsce, jest twórcą kanału YCpoland na Instagramie, w przeszłości współtworzył kanał SnapLions, jest również jurorem konkursu Papaya Young Directors.