Nowe technologie cyfrowe rozwijają się dziś w zawrotnym tempie i stają się częścią wielu dziedzin naszego życia. Sztuczna inteligencja wspiera wiele firm i organizacji z rozmaitych branż, trudno wyobrazić sobie współczesny biznes bez wsparcia najnowszych technologii. Maszyny i roboty mogą skutecznie pomóc człowiekowi. Ale czy w ogóle go zastąpią? Czy sztuczna inteligencja pozbawi nas pracy? Jaki jest negatywny i pozytywny scenariusz wpływu AI na rynek pracy? Mówi o tym podczas swojego wykładu dyrektor HR w MicroStrategy, specjalistka pracująca dla światowych liderów branży paliwowej, informatycznej i bankowej – Katarzyna Głowacka.
Roboty będą tańsze i wydajniejsze?
Mogą pracować na okrągło, bez urlopów, premii i benefitów. Prędzej czy później kryteria ekonomiczne wymuszą więc na przedsiębiorcach „zatrudnianie” robotów. Światowe Forum Ekonomiczne twierdzi, że do 2020 r. przejmą one pracę aż 5 milionów osób. Co stanie się ze społeczeństwem, którego duża część zostanie pozbawiona pracy? Czy rozwój sztucznej inteligencji wymusi powstanie nowych zawodów? Jakie profesje będą nie do zastąpienia? Na razie spać spokojnie mogą na pewno chirurdzy, których pracy nie przejmą maszyny przynajmniej do 2053 r., albo profesorowie matematyki.
Prelegentka
Katarzyna Głowacka
Tworzyła strategie HR w kilku międzynarodowych organizacjach, będących światowymi liderami branży paliwowej, informatycznej i bankowej. Pełniła funkcję m.in. dyrektora personalnego oraz członka kadry zarządzającej w SAP Polska, dyrektora departamentu rekrutacji i rozwoju w BZWBK, a obecnie objęła stanowisko dyrektora HR w MicroStrategy. Bogate doświadczenie skłoniło ją do rozpoczęcia pracy jako niezależny konsultant i executive coach. Od lat pracuje z klientami korporacyjnymi oraz prywatnymi w Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Holandii. Wśród jej klientów są takie firmy jak: Allianz, Bank BPH, Bank Pekao SA, Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, ING, Europapier, JohnsonDiversey, US Pharmacia, Wild, SAP i wiele innych.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz trzyletnie studia na Coach University. Swoją wiedzę poszerzała na wielu zagranicznych kursach i szkoleniach. W 2006 r. zdała egzamin akredytacyjny International Coach Federation i jako trzecia osoba w Polsce otrzymała akredytację ICF. Jej publikacje dotyczące coachingu i HR ukazały się m.in. w „Manager Magazine”, „Pulsie Biznesu”, „Harvard Business Review Polska”. Swoją wiedzą dzieli się również w ramach Klubu HR, współtworząc jego Radę Ekspertów.