Świat zmienia się nieustannie. Dotyczy to również innowacji, które dziś wymagają odmiennych założeń i nowego podejścia do ich wdrażania. Miano innowacji społecznych zyskują zarówno rozwiązania z obszaru nauk społecznych, jak i sektora zaawansowanych technologii. To konieczność, bo liczba skomplikowanych problemów, przed którymi stoimy jako ludzkość, zwiększa się i wpływa na naszą teraźniejszość oraz przyszłość. Ta jawi się jako obraz coraz trudniejszego funkcjonowania człowieka na świecie. Jak zatem zaprojektować innowacje? Czym są innowacje społeczne i po co są nam potrzebne? Skąd czerpać na nie pomysły? Jak wybrać ten właściwy, który najlepiej zaadresuje potrzeby przyszłości? Jak rozwijać nowe idee i gdzie uzyskać wsparcie? Skąd czerpać kapitał? Odpowiedzi na te pytania udzielają Martyna Sztaba, co-founderka w clean-techowym startupie Syntoil, oraz Tomasz Szymański, managing partner Together, agencji projektującej innowacje. Spotkanie prowadzą Patrycja Radek oraz Małgorzata Nadziejko, brokerki innowacji na Uniwersytecie SWPS.
Jakie cechy powinny mieć innowacje oraz innowatorzy jutra? Na to pytanie, w sondażu przeprowadzonym w podcaście, opowiadają: dr Magdalena Kubów – badaczka społeczna z Katedry Zarządzania Uniwersytetu SWPS, dr inż. Wojciech Wodo – adiunkt naukowo-badawczy z Katedry Podstaw Informatyki Politechniki Wrocławskiej, Wiktor Pastucha – CEO agencji marketingowej Wills Integrated, oraz dr Max Bielecki – adiunkt na Uniwersytecie SWPS, współzałożyciel Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS.
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/pomys%C5%82-na-innowacj%C4%99-jak-wybra%C4%87-ten-najlepszy-martyna/id1460686479?i=1000527437454
- https://soundcloud.com/user-509252963/innowacje-ep1
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/47d3a47a-d3c9-48be-8ebb-ec09af39ade1?_lst
- https://www.empik.com/136-innowacyjnie-o-innowacjach-pomysl-na-innowacje-jak-wybrac-ten-najlepszy-martyna-sztaba-t-opracowanie-zbiorowe,p1276491510,ebooki-i-mp3-p
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:
Posłuchaj utworów, które do tworzenia innowacji zainspirowały naszych gości! Zapraszamy do obserwowania playlisty na Spotify.
Interesujesz się zarządzaniem? Dołącz do nas w grupie Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Cykl „Innowacyjnie o innowacjach”
Innowacje jutra. Jakie będą? Czy jesteśmy na nie gotowi? Czemu i komu będą służyły? Czy słowo, które od lat odmieniamy przez przypadki i wkładamy w każdy zakątek naszego działania, ma szansę zyskać na znaczeniu? Po co są i dla kogo? To pytania, które wymagają odpowiedzi. W podcaście Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS „Innowacyjnie o innowacjach” wraz z ekspertkami i ekspertami z różnych dziedzin będziemy wyciągać ważne lekcje popychające do lepszego, odważnego działania w nurcie nowej generacji innowacji. Podcasty z serii „Innowacyjnie o Innowacjach” są finansowane z projektu „Inkubator Innowacyjności 4.0 – wsparcie procesów komercjalizacji wyników B+R”, który jest współfinansowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (Działanie 4.4 Zwiększenie potencjału kadrowego sektora B+R) na podstawie umowy nr MNiSW/2020/348/DIR, i jest realizowany przez konsorcjum w składzie: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny oraz Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, na podstawie umowy konsorcjum z dnia 25 czerwca 2020 roku.
Goście
Martyna Sztaba
Co-founderka w clean-techowym startupie Syntoil, który zajmuje się pozyskiwaniem sadzy ze zużytych opon w zrównoważony ekologicznie sposób. Pracowała dla firm technologicznych, startupów i klientów korporacyjnych w obszarach zarządzania, komunikacji i budowania produktów technologicznych. Była redaktorką naczelną pierwszego pisma dla kobiet w całości poświęconego technologiom „IT Girls” (Agora, 2017). Aktywnie działała w obszarze kultury, m.in. od 2004 r. związana z Korporacją Ha!art, a w latach 2007–2009 szefowa tego wydawnictwa.
Tomasz Szymański
Managing partner Together, agencji projektującej innowacje. Pracował przy budowaniu innowacji oraz modelach komunikacji i rozwoju m.in. dla PayU CEE, PLNY LALA, panGenerator, Grupy FUTU, a także prowadził działania marketingowe dla Procter&Gamble, ING Bank Śląski, Ford, British American Tobacco oraz działania budujące kulturę innowacji w Banku Pekao SA oraz instytucjach zdrowia publicznego i kultury. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Socjologia Cyfrowa oraz Uniwersytetu SWPS w School of Ideas.
Prowadzące
Patrycja Radek
Od lat związana z rozwojem biznesów opartych na unikalnej wiedzy i innowacjach technologicznych, zajmuje się transferem technologii, rozwojem strategii i modeli biznesowych, projektowaniem produktów i usług. Jest brokerką innowacji na Uniwersytecie SWPS. Przez lata pracowała w obszarach związanych ze sprzedażą i marketingiem innowacyjnych rozwiązań i przedsiębiorstw. Jest menedżerką projektów, wykładowczynią i trenerką. Działa jako mentorka kobiet rozwijających się w obszarach STEM. Zajmuje się rozwiązywaniem skomplikowanych problemów. Zainteresowania, które zajmują ją od dawna, to innowacje, zarządzanie i rozwój zespołów, a także przywództwo w obszarach badawczo-rozwojowych – to również temat jej pracy doktorskiej. Przez 7 lat zarządzała obszarem rozwoju biznesu Wrocławskiego Centrum Badań EIT+. Była też m.in. COO Bridge East Capital – właścicielką marki Wolves Summit.
Małgorzata Nadziejko
Brokerka innowacji na Uniwersytecie SWPS, doświadczona przedsiębiorczyni, absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania innowacją na Uniwersytecie SWPS. Wspiera naukowczynie i naukowców w rozwoju projektów badawczych na rynku. Entuzjastka innowacji związanych z dobrą edukacją, doskonałym zarządzaniem, rozwojem innowacji opartych na rzeczywistości wirtualnej i tych, które dotyczą efektywnej komunikacji międzykulturowej.