Zmotywowany zespół lepiej pracuje, jest wydajny i z entuzjazmem podejmuje nowe, zawodowe wyzwania. W postpandemicznych niestabilnych czasach niełatwo jest utrzymać motywację pracowników. Zarówno działy HR, jak i liderzy zadają sobie pytanie — co zrobić, aby ludziom chciało się pracować? Jaką funkcję pełnią finansowe i pozafinansowe motywatory? Jak wykorzystać doświadczenie organizacji pozarządowych, aby motywować pracowników? W jaki sposób kryzysy takie jak pandemia i wojna wpływają na motywację członków organizacji? Co zrobić mogą liderzy i liderki, aby utrzymać motywację w zespole? Na te i wiele innych pytań odpowiada Jacek Jakubowski, współwłaściciel i superwizor Grupy TROP, psycholog oraz przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Spotkanie prowadzi dr Agnieszka Golińska, psycholożka i specjalistka ds. zarządzania.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton, Empik Go.
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:
Interesujesz się zarządzaniem? Dołącz do nas w grupie Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Cykl „Rozmowy z Liderami”
Jakim należy być liderem, aby osiągnąć sukces w dzisiejszym świecie? Jak przekonać ludzi do swojej wizji i celu? Co robić, aby zmotywować swój zespół? Jak poprzez odpowiednie przywództwo zbudować przewagę konkurencyjną firmy? Czy bycia liderem można się nauczyć? Jak rozwijać swoje kompetencje przywódcze? Na te pytania szukamy odpowiedzi w cyklu podcastów Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS „Rozmowy z Liderami”. Spotykamy się z przedsiębiorcami, menedżerami, ekonomistami, liderami zmian społecznych oraz innymi praktykami zarządzania i rozmawiamy o tym, czym jest skuteczne zarządzanie, czy da się go nauczyć i co tak naprawdę znaczy być dobrym liderem.
Gość
Jacek Jakubowski
Współwłaściciel i superwizor Grupy TROP, psycholog, przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, superwizor treningu psychologicznego i warsztatów szkoleniowych. Doświadczony mentor i coach pracujący z najwyższą kadrą menedżerską. Prowadzi projekty rozwoju kultury organizacyjnej, zarządzania zmianą, budowania współpracy w strukturach sieciowych, rozwijania umiejętności psychospołecznych, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Jest uznanym ekspertem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest autorem koncepcji pierwszej w Polsce Szkoły Trenerów, która wyewoluowała w Akademię TROP, w ramach której prowadzona jest szkołą trenerów biznesu. Od czterech lat rozwija akcję - empatia, organizując coroczne festiwale na temat empatii w działaniu. Jest autorem książki pt. „Sytuacja edukacyjna” dostępnej bezpłatnie tutaj.
Prowadząca
dr Agnieszka Golińska
Doktor psychologii, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie. Otrzymała wyróżnienie za pracę doktorską obronioną w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Prowadzi badania m.in. w zakresie zachowań organizacyjnych oraz akulturacji psychologicznej. Interesuje się losami menedżerów oraz profesjonalistów, którzy zdecydowali się na emigrację. Szczególnie bliska jest jej w tym zakresie Ameryka Łacińska, a przede wszystkim Meksyk. Zajmuje się także tworzeniem programów ewaluacji i rozwoju kompetencji w oparciu o metodę Assessment i Development Center. Ma na koncie projekty badawcze realizowane w m.in. w Wielkiej Brytanii, Polsce oraz USA. Przez wiele lat pracowała i prowadziła również badania naukowe w Tecnologico de Monterrey w Meksyku. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z obszaru zarządzania kulturą organizacyjną, zarządzania kompetencjami, różnic międzykulturowych w biznesie oraz psychologii w zarządzaniu. Uczestniczy w projekcie ULTRAGEN. Od semestru letniego 2021/2022 pełnić będzie rolę koordynatorki kierunków Zarządzanie i Przywództwo oraz Management and Leadership I stopnia.